16 April 2011

Dont judge a juice by its taste


Hye to all my readers..hah!!..cube korang teke air apa dalam pic kat atas ni..sure korang terliur kan..dengan warne purple yang menyala..terliur beb..macam tu la 1st impression masa mula-mula tengok air ni kat..owh sebelum terlupe..ni bukan air keladi atau anggur..kalau korang nak tau ni la air buah naga atau dalam bahasa mudahnya Dragon Fruit Juice..haha..

Hari khamis aritu masa nak pergi lunch dekat area Tmn Daya..dai jauh aku dah terperasan satu gerai tepi jalan yang jual air warna purple..excited punye pasal sampai aku turunkan cermin sebab nak tau air apa yang semacam menarik tu..rupe-rupenye diorang jual air buah naga..1st time aku jumpe orang jual air buah naga..agak jakon la kan..pulak tu tengah panas terik..memang terliur la tengok air tu..tapi hajat nak beli air tu tak kesampaian sebab bos nek satu kete ngan aku..segan plak nak berenti kete semata-mata nak g beli air tu..

Dengan jiwa kental esok nye masa aku otw g masjid aku singgah beli air tu..RM2/cup..ok la kot harga die..ada dua jenis..satu jus yang original satu lagi yang campur dengan susu..pilihan aku tentulah tanpa susu..ok..frankly speaking..rasa die semacam pelik..ok..aku ulang..rasa die pelik..tak sesedap macam makan buah die..tak puas hati aku try rasa yg ada susu..lagi la pelik..macam ada yang kurang..urrgghhh..agak kecewa..tengok dari luaran sesape pun bleh terliur..tapi bila dah rasa agak kecewa..

Bila balik office aku terus tanye uncle google pasal buah naga ni..rupa-rupanya banyak khasiat dalam buah naga ni..antaranya :

1. Sangat baik untuk sistem penghadaman dan sistem peredaran darah.
2. Membantu daya tahan dan mengurangkan metabolisme dalam badan.
3. Membantu mengurangkan tekanan emosi dan meneutralkan toksik dalam badan.
4. Mencegah kanser usus.
5. Mencegah kandungan kolestrol yang tinggi dalam darah.
6. Mengurangkan kadar lemak dalam badan manusia.

Secara keseluruhannya buah naga ni mengandungi Protein,Serat,Karotin,Kasium,Fosferos,Zat besi,vitamin B1 B2 B3 dan C yang mana sangat baik untuk kita..takpe la kalau rasa die pelik tetapi ia sangat baik untuk tubuh badan kita..tu la awal-awal aku dah bagitau jangan menilai sesuatu dari luaran je..haha

p/s : apa-apa pun selamat berhujung minggu..do something nice ok!!^^

2 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

yuyu suka sangatttt! sedapppppppp <3

AcongEduardo said...

makan buah die lagi sedap dari minum air die..its taste a bit weird..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...