31 March 2011

FEMALE GUITARISTS KEGEMARAN KU

Salam..hye guys..korang semua mesti ada guitarists kegemaran korangkan..aku sebagai contoh sangat admire dengan guitarists-guitarists seperti Synyster Gates dari Avenged Sevenfold..Izzy Stradlin yang bagi aku the best rhythm guitarist dari Gun N Roses..siapa tak kenal dengan Kirk Hemmet dari Metallica..John Lennon dari Beatles..Angus yang style dari ACDC..dan siapa pula yang boleh menolak dari mendengar petikan gitar dari John Mayer..mereka-meraka ni semua bagi aku adalah legend..

Tapi aku juga ada guitarist perempuan kegemaran aku yang sentiasa membahagiakan mata dan telinga aku..haha....nak tau siapa siapa meraka-meraka yang telah membuat aku tangkap cintan dengan lagu,music dan petikan guitar yang sering merobek hati ni..jom check this out..

1. Colbie Caillat..
die memang style dengan lagu-lagu yg style..kebanyakkan lagu-lagu die tulis sendiri..style kan??

2. Kina Grannis
Bagi yang tak kenal siapa dia..korang cuba layan lagu-lagu dia dekat YOUTUBE..sure tangkap cintan punye..

3. Kaki King
korang jangan gelak dengan nama die..nama sebenar die Katherin Elizebeth King merupakan guitaris dan juga komposer dari Amerika..terus-terang aku bagitau..dia bukan saja bagus..but she is the best female guitarist..

4. Taylor Swift
awek yang sorang ni aku rase korang dah tau sape kan..

5. Yunalis Zarai
the best and most inspirational malaysian singer ever..hahaha

ok..ada beberapa lagi guitaris perempuan yang aku minat seperti Jewel dan rockers Joan Jett..tapi yang diatas adalah bagi aku yang terbaik dan mereka mempunyai beberapa persamaan seperti penyanyi,bermain guitar serta penulis lirik yang style!!!




p/s : esok dah jumaat..apa plan untuk weekend ni??

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...