20 February 2011

HOW TO MAKE CLEAR, SMOOTH SKIN : PART 2

Ok..macam yang dah aku sebut dalam entry aku yang sebelum ni..atas permintaan ramai aku akan keluarkan sekali lagi entry pasal HOW TO MAKE CLEAR, SMOOTH SKIN : PART 2..entry kali ni bukan la pasal kecantikkan ke ape ke..tapi aku akan wat tutorial macam mana nak buat muke kite nampak lebih baik dengan menggunakan ADOBE PHOTOSHOP..bukan dengan alat mekap ea..

Pertama sekali apa yang korang perlukan adalah ADOBE PHTOSHOP..xkire la photoshop 7 ke..CS2 ke..CS3 ke..yang penting adobe phtoshop ok..senang je..macam makan kacang..haha

Ok..tutorial ni untuk korang hilangkan jerawat ke ap ke yang ada kat muke korang tu..contohnye macam gambar ni..muke die agak berjerawat ckit..cmne cara nak hilangkan..it's easy man..do it with photoshop..hahaha

Firstly..open picture yang korang nak edit..then Ctrl J untuk copy pic asal..

next step click kat Eliptical Marque Tool..pastikan Feather korang ubah ke 180px..then wat bulatan kat bahagian muke..

then Ctrl J lagi untuk copy layer..

then korang click Q untuk Quick Mask..pastu gunakan Brush Tool untuk korang warnakan pada bahagian yang muka yang bermasalah..(sila rujuk gambar)..click X untuk padam bahagian yang korang terlebih warnakan..

selepas selesai sesi mewarna..click Q sekali lagi..Ctrl J untuk copy layer..then click kat FILTER->NOISE->MEDIAN..

korang adjust radius secukup rasa..untuk pic ni aku gunakan 57..

FINAL STEP..go to FILTER->NOISE->ADD NOISE..pastikan korang click kat bahagian UNIFORM dan MONOCHROMATIC..pastu adjust amount die secukup rasa..ni untuk menambah texture supaya pic korang xdela nampak fake sangat..now we're DONE bebehh..

BEFORE AND AFTER


TIPS : 1) KORANG KENA EKSPERIMEN SENDIRI UNTUK DAPAT HASIL YANG MEMUASKAN.
2) PASTIKAN GAMBAR KORANG SHARP UNTUK SENANG WAT EDITING.

p/s : pasni bleh la korang guna untuk profile pic kat FACEBOK korang..
p/s/s : sori TJ aku pakai pic ko..hahaha
p/s/s/s : kalau korang lost ke ape ke untuk wat editing NI korang bleh tanye aku..

1 comment:

Anonymous said...

tajut jadi model u iklan skin..aku langsung tak boleh pecaya,,,ader untung nye muke ader jerawat...boleh jadi model u blog ko nie...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...