01 October 2010

Corporate Sosial Responsibility (CSR) 2010


Hallluuu..ok..entry kali ni aku nak share pasal program Corporate Sosial Responsibility (CSR) 2010 yang telah diadakan pada ari rabu 29 September 2010 baru2 ni..kitorang telah diarahkan pergi ke rumah Kanak-Kanak Istimewa Johor Bahru..korang nak tau apa itu Kanak-Kanak Istimewa???..ok..Kanak-Kanak Istimewa adalah sebahagian daripada mereka yang tergolong dalam kumpulan Orang Kurang Upaya (OKU), iaitu seseorang yang tidak berupaya menentukan sendiri bagi memperoleh sepenuhnya, atau sebahagian daripada keperluan biasa seseorang individu, dan tidak dapat hidup bermasyarakat sama ada dari segi fizikal, atau mental, dan berlaku sama ada sejak dilahirkan, ataupun sesudah itu...

Kat sane kitorang telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil untuk bersama-sama dan bermain dengan kanak-kanak istimewa tu..aku ngan 3 orang kawan aku telah ditugaskan ke Bilik Softplay..kat sane kitorang diberi peluang bermain bersama 4 orang kanak-kanak istimewa..sangat best dan sangat memenatkan..tapi enjoyyy..

4 orang kanak-kanak tersebut adalah:

1)Nurul Asyikin-dalam 7 tahun kot..seorang yang cute lincah dan die xSUKE kat aku..hahahahahaha..
2)Pavi-pun dalam 7 tahun..xbleh bercakap..
3)Aidil-8 tahun kot..kalau tengok luaran die memang nampak spt kanak2 normal..tetapi die
seorang kanak2 super-duper-hyperaktif..hampir 1jam lebih..skali pun die xpenah diam dan
berhenti berlari2..susah nak tangkap..huhu
4)Akak-12 tahun..die ni memerlukan sokongan sepenuhnya dalam semua perkara..

Then pas solat..kitorang buat gotong-royong kat sekitar sekolah tu..ada yang mengecat..bersihkan taman n mcm2 lagi laaa..aku ngan geng budak2 jahat IMREC kene basuh playground..memang lencunnn laa..tapi tetap enjoyy..thanks to IMREC sebab bagi peluang yang mybe sekali dalam seumur hidup ni dan banyak pengajaran aku dan kawan2 aku dapat dari program ni..


INGENIOUS CORPORATION SDN BHD..
*aku xde sbb ak jd photographer haprakkk..huwaaaaaa..

..jangan salah sangka..yang kanak2 istimewa tu belah kanan yee..ni la die Nurul Asyikin..^^

*antara 100 lbh pic dalam camera cume ni jela ad pic aku..huhuhu



p/s: kalau korang rase hidup atau diri korang teruk..korang kene ingt ada lagi insan yang tidak bernasib baik dari korang..so xde sebab korang tidak bleh berjaya..dan 1 lagi..xde sebab utk korang layan golongan istimewa atau OKU ni dengan terukk..sebab kita semua sama je..

1 comment:

N A N a t O said...

waaa...sadis bc entry nih...isk2...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...