05 September 2010

Menjelang Hari Raya..^^

Halluuu Readers..Salam Ramadhan..

Kalau raya sebelom2 ni..memang over excited nak sambut hari raya dengan family dan kawan2..balik kampung je lampu pelita dah menerangi setiap pelusuk jalan ngan rumah..pastu sesekali terdengar dentuman mercun ngan meriam buluh sebab kat kampung aku still lg ramai bebudak ngan bapak2 budak main meriam buluh..bagi aku raya memang xmeriah kalau xde meriam ngan segala jenis mercun ni..tapi kene la main dengan berhati-hati dan dengan teknik yang btol..fuuhhh..nostalgia btol...^^

Tahun ni..raya dah dekat..tapi aku blom ade btol2 feel nak menyambut raya ni..orang len dah sibok shopping sane shopping sini..tapi aku?? sehelai pun blom ade lg..malas la nak beli baju melayu..hahahaha..lagi pun mak ngan abah aku dah pesan untuk raya tahun ni diorang nak wat biase2 je..sebab nak menghormati Mak Long aku yang ngah sakit tenat..so aku pun lek2 je laa..^^

Ok..dalam minggu ni mesti ramai yang dah sibok nak balik kampung kan..xpun mesti ramai yang dah planning nak balik ke kampung..time ni la laki bini berperang nak balik kampung sape..haha..apa2 pun aku nak nasihatkan diri aku dan korang smue yang balik kampung ni drive kete ke,bas ke,moto ke,van ke, agar BERHATI-HATI semasa balik kampung nanti terutama student2 yang balik naik moto ni..barhati-hati la ea....korang mesti xnakkan korang ataupun family korang sambut raya ni ngan kesedihan..so sape2 yang kene pakai helmet tu pakai la btol2..yang kene servis kete ke, kene pakai seatbelt ke..servis ngan pakai la btol2..bende yang kecik2 mcm ni akan membawa perubahan yang besar...INGAT!!!!! PANDU CERMAT JIWA SELAMAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jgn ikot mcm ni..seatbelt xpakai..muke pun ketatttt je..


p/s:..lupe..thn ni ak beraye sebagai pekerja...bukan pelajar..ptt laa feel lmbat mari..^^

7 comments:

J. Love said...

gua tak ada nafsu nak sambut raya dari time study kat uni lagi.

AcongEduardo said...

..adehhh..pesal plak??hurmm..

Anonymous said...

sy da balik kg...best nyeeeeeee
hehe

~sueanna~

AcongEduardo said...

..blk mlm raye br la terase nikmatnyee..hahahaha

sukahati kening la pintal2 kening~ said...

selamat hari raya=)

zazaw said...

kampung itu HEEEAAVENNN

aku ucap selamat hari raya

hopeee makcik kau sihat cepat
aminnnn :)

~sweEt_c0mey~ said...

balik awal bersama org tersyg lagi terasa nikmatnye
leh tlg mak kemas umah n wat persiapan raya
hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...