08 September 2010

KETUPAT Hooooyeahhhh!!!!!

Hallu Readers..Salam Ramadhan..

Entry kali ni aku nak cite pasal makanan yang wajib ada mase hari raye ni..sebab klu xde makanan yang 1 ni memang bukan hari raye laa..KETUPAT..mengikut Wikipedia Bahasa Melayu KETUPAT ialah sejenis hidangan daripada nasi atau pulut yang dibungkus dengan daun kelapa atau daun palas yang sangat terkenal di Malaysia dan Indonesia serta beberapa negara Asia Tenggara lain. Jenis ketupat bergantung kepada bahan yang digunakan dan daun yang digunakan untuk membuat bungkusannya.Ketupat Pulut ialah ketupat yang mengunakan beras pulut sebagai bahan asasnya, manakala Ketupat Nasi dibuat daripada Beras..Biasanya dibungkus dengan daun kelapa.

Haa..btol kan..klu xde ketupat ni memang ade something wrong somewhere la tu..haha..Persoalannye..korang semue tau ke care nak menganyam ketupat ni..terus-terang aku kate bagitau yang aku memang FAIL bab menganyam ketupat ni..bertahun2 aku try nak wat..dari aku kecik sampai la dah berjanggut ni...berpuluh-puluh guru aku menuntut..tapi tetap FAIL!!!!!!..(tangan ko memang xbedong cong)..aku give-up..wahahahahaha..


klu korang nak blaja cb la try folow step kat atas ni..selamat mencube!!!!!!

p/s:terkenang makan ketupat ramai2 brsame semua ahli keluarga pade pagi raye..sambil cecah ngan rendang..fuuuhhhhh~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...