28 July 2010

Boy vs Gurl

sHaalluuuuu..Salam kpd semua..Actlly aku agk blur hari ni..hahahaha
Aku pun xtau la nak sumbat apa untuk entry kali ni..tapi ngah syok aku godeh2 inbox, aku tertarik ngan satu email yang aku dapat dr sorang kawan aku ni..so dapat la idea aku nak share ngan korg utk entry kali ni..hehehe



BOY vs GURL :...

When a Boy is quiet,
Millions of things are running in his mind..

When a Bos is not arguing,
He is thingking deeply..

When a Boy looks at u with eyes full of questions,
He is wondering how long u will be around..

When a Boy answer 'im fine' after a few second,
He is not at all fine..

When a Boy stares at you,
He is wondering why are u lying..

When a Boy calls u everyday,
He is seeking for your attention..

When a Boy sms's u everyday,
He wants u to reply at least once..

When a Boy says ILY,
He means it..

When a Boy says IMY,
No one in this world can miss u more than him...

When a Boy says that he cant live without u,
He has made up his mind that u are his future...

But...

When a Girl says that she cant live without u,
She has made up her mind that u are belong to her for at least a week..



p/s: renung-renungkan dan selamat.....................^^

25 July 2010

REVIEW : Mantra

Halluuuuuuu...Salam kepada semua..[^^]..
Untuk entry baru ni aku nak cerita ckit pasal filem Mantra..Baru-baru ni aku ada pergi tengok cerita Mantra ni..Memang dah lama aku tunggu cerita ni keluar..Walaupun aku bukanlah peminat cerita melayu..sori yee..hehe..Tapi cerita ni macam lain ckit..Dengar tajuk die pun dah buat aku xsabar nak tengok cerita ni...hehe..Mungkin disebabkan cerita ni lain dari cerita-cerita seram yang sebelum ni dan mungkin juga sebab ia menceritakan tentang ilmu hitam..

Sinopsis Mantra:

Filem seram ini mengangkat kisah penggunaan ilmu hitam kerana dendam dan kepentingan diri sendiri. Kisah bermula dengan pembukaan cerita di kawasan perkuburan di mana Muzir dianiaya oleh Hasbi demi melengkapkan ilmu hitam serta mendapatkan isteri Muzir. Akibatnya Muzir dipenjarakan seumur hidup.
Di dalam penjara, Muzir berjaya mendapatkan ilmu hitam daripada Embah yang bakal menemui ajalnya. Namun, ilmu Muzir tidak sempurna kerana bilik penjaranya dikunci dengan ayat-ayat serta kalimah Allah. Lalu muncullah Pak Long, seorang warden penjara dan juga Pakcik kepada Muzir yang isterinya ditimpa musibah. Akibat cintakan isteri dan terdesak, Hafif telah bersetuju dengan syarat-syarat Muzir iaitu memadam ayat dan kalimah Allah di sekitar bilik penjara Muzir, menghidangkan tiga jenis hidangan untuk penjaga ilmu hitam dan mengambil tali pengikat pocong wanita yang mati kerana anak sulung menggunakan gigi.
Setelah ayat dan kalimah Allah berjaya dipadam oleh Pak Long, maka berlakulah perubahan ilmu Muzir dengan air yang melimpah di dalam bilik penjara serta bayangan makhluk hitam yang memenuhi dinding penjara. Serentak dengan itu, Muzir muncul di dalam sebuah paya lalu melakukan pembunuhan sebagai makanan kepada ilmu hitam miliknya. Maka bermulalah pembalasan dendam kesumat Muzir terhadap Hasbi.
Bagaimanakah kesudahannya, korang tengok lah sendiri kat panggung yee..memang FUHHHHH!!!


Personally:
Bagi movie Mantra ni, aku kasi 8/10 sebab jalan cerita dia memang best..Walaupun ada yang kata biasa2 je cerita ni..Lain orang lain pendapatkan..Dan aku rasa tidak adil kot kalau filem ni dibanding-bandingkan dengan filem-filem lain seram lain..Peace..^^

18 July 2010

Tips memelihara Hamster..^^

  • Hallluuuu..
  • Urmmm agak lama aku x update blog ni..hehe
  • Been busy kot lately ni..
  • Macam2 perkara yang berlaku sejak2 akhir2 ni..
  • Tapi yang paling memberi kesan kat aku adalah Hamster aku yang gemokkk tu sudah mati..
  • Sob..Sob..Sob..(T_T)
  • Rasa bersalah gak sebab Hamster tu pemberian orang(mak Eddyzulham)setahun yang lepas..
  • Minta maaf sangat2 sebab xjaga hamster makcik dengan baik..(T_T)
  • Punca kematian dikenalpasti disebabkan OBESITI..hahahahaha
  • Ok..disebabkan kematian Hamster aku tu aku tergerak nak berkongsi tips2 menjaga haiwan peliharaan dengan baik terutama Hamster..


1. Hamster yang baru dibeli

Seperti kebanyakan binatang ternakan lain seperti kucing dan sebagainya, hamster adalah binatang yang prihatin terhadap persekitarannya...ini bermakna, ia akan mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan pemilik dan keadaan tempat baru...walaupun jika dilepaskan ia kelihatan seperti mahu melarikan diri, hamster adalah binatang yang dikategorikan dalam senarai binatang ternakan jinak.

Sewaktu hamster di dalam sangkar, jangan memandai mandai untuk hulurkan jari anda jika hamster tersebut masih belum biasa dengan anda kerana kemungkinan hamster tersebut menyangkakan bahaya dan bertindak kasar dengan mencakar atau menggigit (sesetengah gigitan hamster boleh membawa luka)..jika mahu memegang hamster, belajar cara memegang dengan betul iaitu satu tangan anda menjadi tempat ia berpijak dan satu lagi tangan anda mengusap di belakangnya.

2. Tempat tinggal

Ok..yang ni paling penting..sebab ia memainkan peranan yang paling besar dalam memastikan Hamster kita dalam keadaan yang selesa dan sihat..tempat tinggal ini juga harus disediakan ruang pengudaraan yang secukupnya, tempat tidur (bedding) yang dibuat daripada habuk kayu serta tempat menyimpan makanan dan minuman...jangan lupa untuk menyediakan bahan bahan permainan seperti roda berpusing, sudu plastik dan sebagainya kerana telatah hamster yang suka untuk bermain.

3. Makanan dan Minuman

Makanan yang paling umum dan sesuai diberi kepada hamster adalah bijjian kering proses (selalunya diimport) berserta makanan tambahan lain seperti kuaci, kekacang serta makanan proses yang telah dibungkus...sekali sekala, anda juga boleh menukar selera dengan memberi diet yang lain seperti epal, lobak merah dan pisang dengan syarat anda membuat pemerhatian jika hamster anda menyukainya atau tidak...pemberian makanan yang basah juga tidak boleh terlalu kerap kerana ia boleh mengganggu sistem penghadaman hamster.

Untuk minuman, pastikan botol airnya mencukupi dan jika perlu, tambahkan air (air boleh jadi air kosong atau campuran air dan cecari vitamin yang dibeli di kedai).

4. Kebersihan

Kebersihan perlu dijaga kerana jika tidak, bau yang tidak menyenangkan akan mengganggu hidup anda...bau ini datangnya sama ada dari sisa makanan, najis dan air kencing hamster yang telah lama..jadi, luangkan masa untuk menukar bedding hamster anda sekali atau dua kali seminggu...anda juga boleh memandikan hamster anda sedikit dengan melakukannya dengan cermat dan berhati hati. Pastikan tempat tinggal hamster anda sentiasa bersih dan kering.

Ok..kesimpulannya memelihara Hamster ni tidak la sukar seperti yang digambarkan..cuma kita kenalah rajin...lagi pun x mahal..


ni la si Gemokk yang dalam kenangan..


p/s: mood nak bela rabbit plak la pasni..hehehehe

01 July 2010

Kawanku kAwen Lagi....

Hadith Rasulullah S.A.W
...Hawa dijadikan daripada tulang rusuk Adam bukan daripada kepala untuk menjadi atasnya..bukan daripada kaki untuk menjadi untuk menjadi alasnya melainkan daripada sisinya untuk dijadikan teman hidup..dekat dengan lengannya untuk dilindungi dan dekat dihati untuk dicintai..

  • Ni adalah kali ke-2 majlis perkahwinan kawan aku dalam bulan Jun ni..
  • Minggu yang sebelum ni majlis maslinda di Labis..
  • Minggu ni plak majlis Imran dan Lily di Dewan Bandar Baru Uda bertarikh 27 Jun 2010..


imran & lily

imran & lily


dari kiri : fir,pu3,tirah,rehan,lily,im,acong,ejat,ihsan,acong(vokay),arau



diorang ni memang pantang lens dihalakan kat diorang..trus posing..cam ada sensor plak..hahaha



  • Lagi satu yang menariknya pasal pengantin ni..lily ni kawan 1 sek ngan aku dl..im plak housemate aku ms kitorng study dl..kecik je kan dunia ni..^^
  • Haaa..lagi satu...aku memang tabikk springggggggg la ngan im dengan suprise yg die wat untuk isteri die..cayaa la bro..mmg terbaekkk..haha
  • Apa2 pun aku mewakili kawan2 yang lain mengucapkan selamat pengantin baru untuk korang semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat...Amin...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...